Mirela Holy s flasterom na ustima prosvjedovala ispred HTV-a

Vijesti 03. stu. 201513:01 > 13:05
Podijeli:
Izvor: Patrik Macek/PIXSELL

ORaH je u utorak održao "šutljivu" konferenciju za novinare ispred zgrade HTV-a, na kojoj je priopćenje pod nazivom "Medijska blokada ORaH-a - Pretvara li se HTV u glasnik SDP-a i HDZ-a i njihovih satelita" pročitao glasnogovornik stranke Dean Šarčević.

Predsjednica ORaH-a Mirela Holy i članovi stranačkog vodstva čitanje priopćenja popratili su s flasterima na ustima. HRT u petak, 6. studenog, organizira veliko izborno sučeljavanje lista stranaka i koalicija na koje ORaH nije pozvan, već će se sučeliti dvije velike koalicije HDZ-a i SDP-a sa svojim partnerima, ustvrdio je Šarčević i pozvao HRT da javnosti objasni kriterije po kojima će pozvati sudionike na sučeljavanje.

ORaH poziva javnu televiziju, koja se financira novcem poreznih obveznika upravo da bi bila servis svih građana Hrvatske, a ne glasnik SDP-a i HDZ-a, na omogućavanje demokratskog sučeljavanja utemeljenog na pluralizmu koje će uključiti ORaH i druge političke stranke, kao što su Živi zid i Bandić Milan 365, po uzoru na komercijalne televizijske kuće, čija su sučeljavanja bila daleko pluralnija i demokratičnija.

Programskom vijeću HRT-a, glavnom uredniku i ravnatelju HRT-a, Državnom izbornom povjerenstvu i Etičkom povjerenstvu upućuju pitanje ne bi li javni servis trebao jamčiti poštenu zastupljenost ili mu je zadatak blokirati opciju koja se zalaže za promjenu postojećeg stanja.

Spomenuti dvaput manje od HDSSB-a i 2,5 puta manje od MOST-a

“Tko donosi odluke da novinari i snimatelji odlaze na teren snimati ORaH i prema kojim kriterijima se taj isti sadržaj ne prikazuje u središnjim informativnim emisijama? Koji je razlog da se stavovi i rješenja koja ORaH predstavlja ne prikazuju? U čijem je to interesu”, pita ORaH.

U priopćenju se navodi da je ORaH europarlamentarna i parlamentarna stranka sa zastupničkim klubom, te jedina programska stranka u Hrvatskoj sa 40 političko-programskih dokumenata o kojima je u protekle dvije godine provedena javna rasprava s građanima. Unatoč tome, ORaH je dva puta manje spomenut od HDSSB-a, dva i pol puta manje od Mosta i osam puta manje od HDZ-a i SDP-a.

ORaH ne kalkulira i ne sklapa političke dogovore ispod stola s drugim akterima, interesnim skupinama i medijskim kućama, već se bori kvalitetnim rješenjima i programima, ističu u ORaH-u i poručuju kako je neprihvatljivo da se program javne televizije “uređuje u kabinetima Zorana Milanovića i Tomislava Karamarka”.

HRT odbacuje optužbe ORaH-a

Vrlo brzo stigla je i reakcija s Prisavlja. Ravnatelj HRT-ova programa Saša Runjić odbacio je optužbe ORaH-a da je HRT postao “glasnikom SDP-a i HDZ-a i njihovih političkih ljubimaca” jer ORaH nije pozvan u veliko HRT-ovo predizborno sučeljavanje lista stranaka i koalicija najavljeno za petak, 6. studenoga.

Sučeljavanje na HRT-u, sukladno izbornim pravilima, podložno je uredničkoj procjeni koja se temelji na istraživanjima o tome tko, bez statističke pogreške, sigurno ulazi u Sabor. To je bila naša urednička procjena i diskrecijsko pravo. Mi kao javni servis ne možemo svakog pozvati na sučeljavanje jer to nije naša dužnost, a bilo bi kršenje naše obaveze, izjavio je Runjić Hini.

Dodao je kako veću težinu imaju riječi onoga koji ima 40 posto podrške biračkog tijela od riječi onoga koji ima podršku od četiri ili manje posto.

Rukovoditeljica Informativnog medijskog servisa HRT-a Lamija Alečković istaknula je kako je odluka o tome tko će biti pozvan na sučeljavanje donesena na temelju saborskih pravila o praćenju izbora, ali i internih televizijskih pravila.

“Odluku o tome tko će biti pozvan na sučeljavanje donijeli smo na temelju uredničke procjene, ali i rezultata istraživanja javnog mnijenja o tome tko ulazi u Sabor”, naglasila je Alečković dodajući da će na sučeljavanju biti pet kandidata stranaka, odnosno koalicija.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.